2005-04-16

vems var spriten?

Fick ett oväntat mejl. Tydligen har jag haft fel. Jag brukar inte ha det.
Det gäller flaskan med Famous Grouse som Skåne-Jenny fick med sig från en fest med, bland andra, många TV-människor en kväll sent 90-tal. Som jag minns sa hon att flaskan tillhörde basisten i ett band. Jag skrev om detta här och vi pratade om det senast i lördags.
  Tydligen har vi trott fel i alla dessa år. Basisten i fråga har läst bloggen (otroligt men sant!) och skriver att han aldrig gillat Famous Grouse och aldrig var på den festen heller.
  Antingen minns vi fel (sannolikt, eftersom vi tömde den där flaskan) eller så var det nån redigerare eller nåt som ville imponera på Jenny genom att utge sig för att spela i ett känt band.
  Jävligt pinsamt att publicera faktafel. Jag ber om ursäkt för eventuella obehag som publiceringen orsakat.

Gud vad egofixerad jag blivit. För lite fotboll i bloggen nu.

På förekommen anledning vill jag säga att min blogg inte handlar om brevskrivaren eller någon annan.
  Den handlar om mig. Jag skriver om mitt liv under pseudonymen Mats Hård. Om någon har synpunkter på innehållet är han eller hon välkomna att höra av sig.
  Om någon känner igen sig i mitt liv är han eller hon bara att gratulera. Eller beklaga.

Imorgon kommer Sara tillbaka från NY. Jag måste städa. Skaffa en present.

Dessutom tycker inte att jag är "osympatisk, självgod och ganska korkad".

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.