2005-05-20

Konsten att förlora-praktik 5

Metod: Kreativitet
Typ av förluster: återkommande
Psykologisk mekanism: sublimering
Gör såhär: Internet är Guds gåva till förlorarna. Att vända sin ångest till något kreativt är vad som får folk att gör hemsidor, bli sportjournalister eller skriva böcker. Det är bara att fatta pennan eller gitarren eller vad du har.
  En gång i tiden försökte jag skriva en låttext. Den blev så jävla patetisk.
  Jag fastnade på verserna. Istället för en usel låtskrivare blev jag en skicklig skribent.
Typiska citat: "livet är ett sätt att förstå fotboll"

Hela listan

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan inte låta bli att läsa din undertitel såhär:
Livet är ett sätt
att förstå fotboll av Mats Hård


Jag kan heller inte låta bli att varje år lösa nytt medelmsskap i giffarna. Trots att jag aldrig bott i Sundsvall. Trots att jag inte kan många namn i truppen och att jag nästan aldrig går på någon match. Trots, eller kanske på grund av, det utsatta tabelläget.

1:57 em  

<< Home

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.