2005-06-10

fredagskänsla

Lokalradiobruden skapar en vortex av välvilliga medarbetare vart hon går.

Dök in i rökrummet när jag såg henne. Trodde jag var säker.
  Då sticker hon in huvudet: Maaaats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Vad skulle jag säga? Emmelie!
  Hon skickade en slängkyss när hon hoppade iväg. Jag vinkade lite.

-Känner du Annette, sa Eken som satt bredvid? Begåvad tjej. Kommer gå långt.

Gå långt? Hon har redan gått över gränsen. Jag känner henne Inte! Hon kan lika gärna vara massmördare. Hennes 19 utropstecken är en kod. Jag kan bli det tjugonde.
  Kanske ska börja ta olika vägar till min arbetsplats varje dag?


OK. Kanske inte, men hon gör mig paranoid. Jag behöver semester. Semester och en vinst. Och sprit.
  Sprit, semester och tre poäng.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.