2005-07-01

saras farsa i telefon

Saras far saknar tajming. Han ringde och meddelade att han hade haft rätt. Hans extra fuktkonsult hittade mögel. Tydligen måste de riva upp två golv och vädra och sen gräva runt huset.
-Jag vet en firma som kan göra det där, men äppelträden står för nära. Han kommer inte åt med skopan, sa han.
  Å fan tänkte jag. Äntligen kan jag få kontroll på den här affären.

I det ögonblicket ringer en klubbledare tillbaka på andra telefonen. Jag ber Saras farsa att vänta lite eller ringa senare.
-Nej. Jag är på båten, säger han. Vi ska gå till Anholt. Jag har dålig täckning där.
  Klubbledaren är på väg till ett möte och har något att säga, jag vill inte missa det.
-Vill du flytta träden vet jag vem du ska prata med, säger Saras farsa från sittbrunnen på sin Hallberg-Rassy.
  Som om JAG hade något inflytande över det här husköpet längre!
  Jag ber klubbledaren dröja lite och frågar Saras farsa vad han tycker. Äntligen säger han något jag kan förstå. Han tycker vi ska avbryta köpet och leta efter ett annat objekt. Jag säger att jag håller med, lägger på och återgår till klubbledaren. Han låter som om han aldrig hört talas om spelaren jag frågar om. När samtalet är över står det: " -Alla är till salu om priset är rätt. -Vi har inget hört. -Inget är klart. -Blaha blaha" på mitt block. Jag konstaterar att övergången är klar.

Sara blev ledsen såklart. Men en timme senare ringde hon tillbaka. Hennes farsa har gjort som jag sa. Han har bokat visningar på två nya hus.
  Han känner mäklaren.

Powered by Blogger


Rätten till alla texter på Konsten att förlora tillhör upphovsmannen. All vidareanvändning i kommersiellt syfte är förbjuden. – Jag stämmer arslet av dig. Bara så du vet.